Ο αγώνας ενός Brand εναντίον της Απομίμησης στο διαδίκτυο. Αποτέλεσμα: 1-0 ή 0-1;


Ποιό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της Louis Vuitton; Οι ΑΠΟΜΙΜΗΣΕΙΣ !!!

Η εταιρία ισχυρίζεται ότι μόνο το 1% των προϊόντων της που κυκλοφορούν είναι αυθεντικά. Γι΄ αυτό το λόγο έχει προσλάβει άτομα για να τις περιορίσει. Έχει στείλει στο δικαστήριο 13.000 υποθέσεις και έχουν τιμωρηθεί 1.000 υπεύθυνοι!!!

Louis Vuitton: ένα παγκόσμιο BRAND

Η Louis Vuitton είναι η παγκοσμίου φήμης γαλλική εταιρεία πώλησης πολυτελών (luxury) ειδών. Ιδρύθηκε το 1854 πωλώντας είδη ταξιδιού και συνεχίζει μέχρι σήμερα με σειρές τσαντών, δερμάτινων ειδών και pret a porter ρούχων. Ανήκει στον όμιλο LVMH και το όνομα και το μονόγραμμά της (ένας συνδυασμός των χαρακτήρων L και V) αποτελούν ένα από τα γνωστότερα BRANDS σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο Louis Vuitton ίδρυσε την επιχείρηση το έτος 1854 στην Γαλλία, τον ακολούθησε ο Georges Vuitton που έφερε την σειρά «Monogram canvas» για να προστατεύσει την μάρκα από την αντιγραφή, ενώ το 2003 ο Takashi Murakami έφερε το multicolor monogram canvas που αποτελείται από το μοτίβο σε 33 διαφορετικά χρώματα πάνω σε άσπρο ή μαύρο καμβά.
Το αυθεντικό μονόγραμμα της επιχείρησης

Τι μου κέντρισε το ενδιαφέρον

Αυτό που μου κέντρισε το ενδιαφέρον είναι το “The Monogram project” που ονομάζεται « The Icon and the Iconoclast », αφιερωμένο στην 160η επέτειο του μονογράμματος.

Η εταιρία σχεδίασε ένα πρωτοποριακό project καλώντας μια διάσημη δημιουργική ομάδα έξι επωνύμων, που είχε την ευκαιρία να δουλέψει με το μονόγραμμα στο σχεδιασμό ξεχωριστών προϊόντων.

Στο project συμμετείχαν μεγάλα ονόματα, όπως ο σχεδιαστής μόδας Karl Lagerfeld, η Cindy Sherman – γνωστή καλλιτέχνης, ο Frank Gehry – γνωστός αρχιτέκτονας, ο Christian Louboutin – γνωστός σχεδιαστής παπουτσιών, και η Rei Kawakubo - γνωστή σχεδιάστρια.

Έτσι το μονόγραμμα σύμβολο της Γαλλικής κουλτούρας , μέσα από το μυαλό και τα χέρια των έξι προικισμένων ανθρώπων από διαφορετικούς χώρους και απόψεις απέκτησε μια σύγχρονη και διαφορετική προοπτική.

Είναι αλήθεια ότι όταν διάβασα για το project το θεώρησα ως ένα έξυπνο project προώθησης. Επανερχόμενος όμως να δω το αποτέλεσμα αναθεώρησα και σκέφτηκα ότι είναι άξιο αναφοράς, μιας και στη διαδικτυακή εποχή των Social Media η LV έκανε κάτι πιο προχωρημένο.

Έβγαλε στη «μάχη» έξι διακεκριμένους φωτογράφους και σκηνοθέτες, τους: P. Debusschere, G.Von Steiner, M. Avedon, J. Dufort, C. Dadgson, J.Livingston και σκηνοθέτησαν τις ενέργειες των έξι “Iconoclasts” σε creative stories με video clips και φωτογραφική απεικόνιση.




Η μάχη στο διαδίκτυο

Ο αγώνας της μάρκας απέναντι στην απομίμηση διαδραματίζεται κυρίως στο διαδίκτυο. Στο διαδίκτυο που είναι ο τόπος που ανθίζει η απομίμηση.

Τι χρησιμοποιεί, τι χρειάζεται εκεί η απομίμηση;

Ένα site προσφορών, προώθηση στα Social media και μια πιστωτική κάρτα από τον καταναλωτή.

Οι ανταγωνιστές ενός παγκόσμιου Brand παύουν να είναι κυρίως οι άλλες μάρκες αλλά τα χιλιάδες sites των απομιμήσεων.

Αντεπίθεση με creativity

Τι κάνει το brand για να αντεπιτεθεί; Επικοινωνεί την υπεραξία του με τους πραγματικούς πελάτες της μάρκας, όχι με τον παραδοσιακό τρόπο εκθέτοντας τα προϊόντα της σε ένα site αλλά με creativity με καλά οργανωμένα projects με εμπνευσμένα creative stories χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως η συνεργασία με άλλα brands (όπως στο παράδειγμά μας).



Ο αγώνας είναι σκληρός και κατά κάποιο τρόπο άνισος. Με αυτόν τον τρόπο δεν κερδίζει την μάχη από την απομίμηση που «κερδοσκοπεί» σε βάρος της με ανορθόδοξο τρόπο σε ποσοστό 99% όπως η ίδια δηλώνει, προσαρμόζεται όμως στα νέα δεδομένα του διαδικτύου και μαθαίνει μέσα από τα social media να εκτίθεται και να υπερασπίζει την υπεραξία της απέναντι στο target group της. 


photo copyright: LVMH



 

© 2013 TROPOS Blog. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top