Τα νεοεμφανιζόμενα ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΚΤΥΑ των Social Media και η επιρροή στην διαμόρφωση των τάσεων της Ελληνικής Κοινωνίας.


Τα νεοεμφανιζόμενα ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΚΤΥΑ των Social Media και η επιρροή στην διαμόρφωση των τάσεων της Ελληνικής Κοινωνίας.  

του Δημήτρη Γκαρτζονίκα*

Αρκετά χρόνια πριν χάθηκε η δημιουργικότητα και η κουλτούρα αναγκαστικά βούλιαξε στην επαναληπτικότητα. Την προ Social Media εποχή, ήταν περίπου υποχρεωτικό οι αυθεντικοί δημιουργοί να αποκοπούν από την κοινωνία, να γίνουν περιθωριακοί και να αναγνωρίζονται είτε στα τελευταία τους είτε συνήθως μετά θάνατον.

Σήμερα στα Social Media που υπάρχει μεγάλη πιθανότητα επαφής με την αυθεντικότητα και την πρωτοπορία, υπάρχει ταυτόχρονα μια παράλογη κούρσα, ένας αγώνας ταχύτητας. H κούρσα αυτή πραγματοποιείται τώρα υπό την ακόλουθη βλακώδη άποψη: “Το νέο για το πιο νέο”, “είναι καλό γιατί είναι καινούργιο αυτής της στιγμής”, “κάτι που έρχεται μετά από κάτι άλλο είναι οπωσδήποτε καλύτερο από κάτι προηγήθηκε το προηγούμενο λεπτό”, “ένα καινούργιο έργο είναι καλύτερο από ένα προγενέστερο, μόνο και μόνο επειδή είναι καινούργιο”.

photo powered by TouchGraph

Δεδομένης αυτής της κατάστασης, οι νεωτερισμοί με την επιγραφή της Καινοτομίας και Πρωτοπορίας, διαδέχονται ο ένας τον άλλο με επιταχυνόμενο ρυθμό. Tελικά, η παράλογη κούρσα με μοναδικό στόχο “το νέο για το νέο” εξαντλείται και καταλήγει στο να επαναλαμβάνει και να ανασυνθέτει τα ήδη ειπωθέντα.

H σχέση ανάμεσα στο νέο (το οποίο ανακαλύπτουμε) και στο παλιό (το οποίο έχουμε ήδη αποδεχτεί) είναι κάτι παραπάνω από παράξενη και βλέπουμε να ταλαιπωρείται ιδιαίτερα στην social εποχή.
Με την χρήση των Social Media η σημερινή κοινωνία οδηγείται σε μια ριζική μεταμόρφωση του ίδιου του εαυτού της.

Μάζες κινούνται αστραπιαία μέσα από τα Social Media και προβάλλουν αιτήματα, διεκδικήσεις, μορφές οργάνωσης και συλλογικής δράσης. Τα Social Κινήματα ή οι Social τάσεις αφορούν πλέον social groups που αποτελούν τη μαγιά μέσα στην παγκόσμια κοινωνία, σε μια συγκεκριμένη περίοδο.H πληθώρα δε της ακατάσχετης πληροφορίας και των διαδικτυακών «φίλων», αρχίζει και κουράζει και θα οδηγήσει σε προσεκτικότερες επιλογές στο άμεσο μέλλον.

Είναι πολύ σημαντικό αυτό που μαθαίνουμε από τα «κινήματα» και τις «διαδικτυακές τάσεις» για να μπορούμε να συνθέσουμε ενδιαφέρουσες social δράσεις διαχρονικότερου χαρακτήρα, διότι οι παλαιότερες συνταγές και νοοτροπίες των μέσων ενημέρωσης και επικοινωνίας δεν δίνουν κανένα σχεδόν αποτελέσματα.


Είναι δεδομένο ότι η αντοχή και επιβίωση θεσμών και εταιριών στα Social Media θα προκύψει από την συμμετοχή σε ορθά και ευέλικτα ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΚΤΥΑ με αρχιτεκτονικά μελετημένη όμως προσέγγιση και όχι από την σημερινή πρωτόγονη προσέγγιση της στείρας και χωρίς ουσία ανάρτησης (post).

Όσον αφορά την Ελληνική Κοινωνία που είχε εδραιώσει την λειτουργία της κυρίως στο ατομικό/οικογενειακό συμφέρον και στην εσωστρέφεια, παρακολουθεί ακόμη αμήχανα πολλές φορές τα πιο προωθημένα social άτομα και ομάδες και επικοινωνεί με πρωτόγνωρες μεθόδους για αυτή.

Έχει αποστασιοποιηθεί από την πολιτική, γίνεται συλλογικότερη και κοινωνικότερη , επικοινωνεί περισσότερο, έστω και με αυτόν τον τρόπο, μεταμορφώνεται σε Social Media κοινωνία (6,5 εκατομμύρια λογαριασμοί Facebook) και δέχεται άμεσα και καθημερινά παγκόσμιες και πολυποίκιλες επιρροές της αρεσκείας της ώστε όταν ξαναεκφραστεί και ξαναγίνει θεσμίζουσα, τότε αναγκαστικά τα social άτομα και τα καινοτόμα δίκτυα και groups που αναδεικνύονται από την social αυτή κοινωνία θα ευθυγραμμιστούν με τον υπόλοιπο κόσμο ή, σε άλλη περίπτωση, θα γίνουν οι εκπρόσωποι του νέου συλλογικού κινήματος.



*Παραφράζοντας τον Κορνήλιο Καστοριάδη (Συνέντευξη 25/9/2000, Ελευθεροτυπία)

 

© 2013 TROPOS Blog. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top