The North Face και δημιουργία tribe στην Ελλάδα;


 
Η The North Face® είναι μία μάρκα, ένα brand πολύ γνωστό στον κλάδο του outdoor outfit (εξοπλισμός για την ύπαιθρο) που καλύπτει μεγάλο εύρος πελατών από ανθρώπους στην πόλη έως ανθρώπους της περιπέτειας σε εξαιρετικά δύσκολες αποστολές (Alaska, Everest κλπ).


Στην Ελλάδα είναι γνωστή ως μία μάρκα χαμηλών τόνων αλλά προσοχής στη λεπτομέρεια και την ποιότητα. Εξάλλου δεν είναι τυχαίο ότι αποτελεί την πρώτη επιλογή σε μπουφάν ενάντια στο κρύο ακόμη και στους …..μοναχούς του Αγίου Όρους!!!


Φέροντας στο DNA της την έννοια του branding, δηλαδή τη δημιουργία συναισθηματικής επαφής των πελατών/χρηστών της με τη μάρκα, εδώ και πολλά χρόνια χορηγεί εκτός από αθλητές απ΄όλα τα extreme sports (σκι, snowboard, αναρρίχηση, αλπινισμό, ορεινό τρέξιμο κλπ) και κοινωνικές προσπάθειες όπως για παράδειγμα η θεραπεία του καταρράκτη των ματιών σε ντόπιους κατοίκους των Ιμαλαίων.

Τι γίνεται όμως στην Ελλάδα;

Η ελληνική προσέγγιση της εταιρείας η οποία εκφράζεται μέσω του Brand Manager κ. Μανώλη Μαυροειδή, έχει να κάνει με χορηγίες σε διάφορα αθλητικά events, αλλά και στοχευμένα με την προώθηση της μάρκας μέσα όπως το «υιοθετημένο» φεστιβάλ αγώνων ορεινού τρεξίματος με το όνομα The North Face Zagori Mountain Running στην Ήπειρο.
Επιπρόσθετα τον τελευταία καιρό η μάρκα έχει θέσει σε εφαρμογή και το εργαλείο των Ambassadors ή καλύτερα των The North Face Explorers, ανθρώπων δηλαδή που δεν κυριαρχούν οι αθλητικές τους επιδόσεις ( διόλου ευκαταφρόνητες βέβαια) αλλά ο ολοκληρωμένος Χαρακτήρας και η Προσωπικότητά τους όπου οι Αξίες τους συμβαδίζουν με αυτές που υπηρετεί η μάρκα. Εξάλλου το κυρίαρχο motto της μάρκας είναι το «Never stop exploring» το μεθερμηνευόμενο «μη σταματάς να κουβαλάς μέσα σου την περιέργεια για κάτι νέο... ».

Οι άνθρωποι που έχουν επιλεγεί ως Explorers είναι γνωστοί στην κοινότητα των ανθρώπων της περιπέτειας. Ονόματα και φιγούρες όπως ο Μιχάλης (Mike) Στύλλας, ο Νίκος Καλοφύρης, ο Μιχάλης Παρμάκης, ο Δημήτρης Δεσποινιάδης αλλά και ο φωτογράφος περιπέτειας Μπάμπης Γκιριτζιώτης είναι οικεία στους ανθρώπους της κοινότητας και συμβιώνουν αρμονικά με τις δράσεις και αρχές της μάρκας.

Δημιουργία TNF Tribe;

Μέχρι εδώ όλα καλά. Τα εργαλεία αυτά έχουν χρησιμοποιηθεί περισσότερο ή λιγότερο από πολλές άλλες μάρκες. Ποια είναι όμως η σημερινή πρόκληση; Μα ποιά άλλη παρά η δημιουργία tribe, μιας «φυλής» δηλαδή ανθρώπων/πελατών/χρηστών της μάρκας που έχουν δεσμούς τόσο με τις αξίες της μάρκας, όσο και με τη χρήση των προϊόντων αλλά και τη δυνατότητα να αποτελέσουν μια δεξαμενή πηγής νεωτερισμών, καινοτομιών αλλά και αξιολόγησης τόσο των προϊόντων όσο και των λύσεων της μάρκας.

Πόσο δύσκολο είναι αυτό; Η απάντηση είναι εύκολη. ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ!!!

Κι αυτό για τα tribes φτιάχνονται δύσκολα μιας και έχουν ασθενείς δεσμούς και καταστρέφονται εύκολα για τον ίδιο λόγο. Με λίγα λόγια όλοι μας ανήκουμε σε διάφορα tribes με τη θέλησή μας και φεύγουμε από αυτά μόλις δούμε ότι δεν έχουν κάτι να μας προσφέρουν ή όταν οι tribe leaders (αυτοί δηλαδή που έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη μας εξαιτίας του ότι μοιράζονται αφιλοκερδώς τη γνώση και την εμπειρία τους) αρχίζουν να ενεργούν ως έμμισθοι Promoters/πωλητές των προϊόντων της μάρκας.

Όλα αυτά γράφονται γιατί μας κίνησε την περιέργεια η προσπάθεια της μάρκας να προσπαθήσει (τουλάχιστον) να χτίσει τη δική της …φυλή, δίνοντας τον πρώτο λόγο στους Explorers της να επικοινωνήσουν με τους ανθρώπους τόσο της αθλητικής κοινότητας όσο και με την κοινότητα του ορεινού τρεξίματος.
A video posted by Christos D. Katsanos (@christos_d_katsanos) on
Μετά από πρόσκληση της εταιρείας, παρευρεθήκαμε κι εμείς ως άνθρωποι που ασχολούμαστε με το branding τη Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015 στην ανοιχτή φιλική συνάντηση γνωριμίας που διοργάνωσε η μάρκα στο κατάστημα The North Face Store Thessaloniki στον πολυχώρο Mediterranean Cosmos.

Επίσημος προσκεκλημένος αυτή τη φορά ήταν ο «θρύλος» του ορεινού τρεξίματος Νίκος Καλοφύρης, ο οποίος πρόθυμος για μία ακόμη φορά θέλησε να μοιραστεί με τους ανθρώπους της κοινότητας προσωπικές του εμπειρίες, τεχνικές συμβουλές, απόψεις για το παρόν και το μέλλον των διοργανώσεων αλλά και φιλοσοφικές αναζητήσεις πάνω στην ισορροπία της ζωής.
Οι εργαζόμενοι του καταστήματος παρουσιάστηκαν ως θερμοί οικοδεσπότες, χαρίζοντας χώρο, χρόνο αλλά και …ένα αποχαιρετιστήριο δωράκι σε κάθε συμμετέχοντα, προσπαθώντας να μας κάνουν να νοιώσουμε ευχάριστα.


Πέραν της παρουσίασης του Νίκου Καλοφύρη, το σημαντικό ήταν ότι υπήρξε αρχή όσμωσης μεταξύ των παρευρισκομένων, των εργαζομένων στο κατάστημα, των ανθρώπων του Branding της μάρκας αλλά και των Explorers της.


Η εκδήλωση από την πλευρά μας κρίνεται επιτυχημένη. Η δημιουργία του tribe όμως; Αυτή θέλει χρόνο, προσπάθεια, παροχή αξίας και φυσικά…τρόπο!!!


Η αφοσίωση των Ανθρώπων της Μάρκας και ο …χρόνος, θα δείξουν…………
 
 
 
Φωτογραφίες απ΄την εκδήλωση μπορεί να δει κανείς εδώ 

 

© 2013 TROPOS Blog. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top