Tropos Branding Co: Μια αξιοπρόσεκτη καινοτομία της LINDE ΕΛΛΑΣ στον κλάδο των ποτών και η σχέση της γνωστής βότκας ABSOLUT με την Gay Κοινότητα των 4.000.000 δολαρίων προώθησης



Στην σημερινή εποχή ψάχνουμε την Καινοτομία σε δρόμους διαφορετικούς από αυτούς που μας προσφέρονται. Η αναζήτηση αυτή προέρχεται από την τάση για διαφοροποίηση και καθιέρωση της μάρκας μας (μέσα σε εκατομμύρια άλλες μάρκες) στο μυαλό των καταναλωτών που ονομάζονται «ομάδες στόχοι». 
Η «Linde Ελλάς» λοιπόν καινοτόμησε και μας κέντρισε το ενδιαφέρον βάζοντας τον πρωτοποριακό ειδικό ασφαλισμένο πάτο ποτηριού που εγκλωβίζει τον ξηρό πάγο στο ποτό, δίνοντας μια πρωτοεμφανιζόμενη αίσθηση δροσιάς με την έκλυση υγροποιημένου αέρα, που προκαλείται από την επαφή του συγκεκριμένου πάγου με το ποτό.
   
Το ξεχωριστό αυτό γεγονός προκάλεσε έντονη συζήτηση ανάμεσα στα στελέχη της Tropos Branding.
Φτάνει όμως από μόνη της η καινοτομία να προωθήσει ένα προϊόν;

Συνειρμικά, αυτό που μας απασχόλησε, ήταν κατά πόσο μια καινοτομία σαν την παραπάνω μπορεί να φέρει κέρδη σε μια επιχείρηση του κλάδου των ποτών.
Έτσι τέθηκε το ζήτημα του τι θα πρέπει να ελέγξει κάποιος στον κλάδο των ποτών, όταν θέλει να ξεχωρίσει ή να καινοτομήσει με στόχο την κερδοφορία.
Διότι η καινοτομία έρχεται αντιμέτωπη στο να απαντήσει μια σειρά ερωτημάτων για την ωφέλεια της και όχι να επικοινωνηθεί με την αλλαγή ετικέτας σε ένα προϊόν και ένα ανανεωμένο design.     
            
Τέλος όπως θα δούμε η φαντασία και ο συνδυασμός διαφορετικών πραγμάτων είναι κάτι που φέρνει αποτέλεσμα όταν χρησιμοποιηθούν σωστά.  

Πως συμβάλει η καινοτομία στην αύξηση των πωλήσεων; Ποιός είναι ο δρόμος του branding στο ποτό;


Καταλήξαμε σε μία όμορφη δικτυακή αποτύπωση των ”The Value Engineers” (www.thevalueengineers.com) με τίτλο: «We've indentified the 40 drinks innovations which shook the world amongst these»

Όσοι ασχολούνται λοιπόν με τον κλάδο της παραγωγής & εμπορίας ποτών θα πρέπει να προβληματισθούν με κάποια από τα παρακάτω ερωτήματα:

NEW DRINKERS

1. Πώς μπορείτε να εστιάσετε σε νέους πελάτες (drinkers) ; Ποιες είναι οι συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες, συμπεριφορές; Υπάρχουν νέα τμήματα αγοράς;

NEW OCCASIONS
2. Σε ποιες νέες ευκαιρίες μπορείτε να στοχεύσετε ή ακόμη και να δημιουργήσετε;

NEW TECHNOLOGIES
3. Ποιες νέες τεχνολογίες ή τύπους συσκευασίας μπορείτε να εφαρμόσετε για να δημιουργήσετε προστιθέμενο όφελος στους καταναλωτές;
NEW PROCESS OR PRODUCT
4. Πώς μπορείτε να αλλάξετε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της διαδικασίας παραγωγής για να παραχθεί κάτι εντελώς νέο;
NEW OR RE-EMERGING TRENDS
5. Ποιες είναι οι νέες ή επανεμφανιζόμενες τάσεις στο ποτό ή τον τρόπο ζωής που θα μπορούσε κάποιος να αξιοποιήσει με νέα προϊόντα ;

CHANGE CATEGORY RULES
6. Πώς μπορείτε να αλλάξετε τους «κανόνες» της κατηγορίας «ποτά» και τις υποκατηγορίες αυτής για να προσφέρετε νέα προϊόντα;

NEW RITUALS AND EXPERIENCES

7. Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δρώμενα και εμπειρίες για να προσφέρετε οφέλη στους καταναλωτές ώστε να διατηρηθεί η σχέση πέρα από το ίδιο το προϊόν ;

NEW PARTNERSHIPS
8. Ποιες νέες συνεργασίες μπορείτε να αναπτύξετε;
NEW DIRECTIONS
9. Με ποιόν τρόπο μπορείτε να προσθέσετε μια νέα γραμμή παραγωγής ή εμπορίας ώστε να απελευθερωθούν νέες δυνατότητες της επιχείρησης;
Τα παραπάνω ερωτήματα απαντώνται στη  γενικότερη αναζήτηση στο χώρο της προώθησης όπως και σ΄αυτή του τροφίμου, παραμένουν όμως καίρια ερωτήματα για τον μικρότερο ως τον μεγαλύτερο οινοποιό ή παραγωγό ποτού - έμπορο που θεωρεί ότι η παραγωγή ενός ποτού και η ετικέτα θα του εξασφαλίσουν και την επιτυχημένη εμπορία. Κάτι που συνήθως πολλές φορές καταλήγει στο κλείσιμο της επιχείρησης.



Ένα παράδειγμα σχετικό με εστίαση σε «ομάδα στόχο» που αξίζει να αναφέρουμε είναι αυτό που αφορά της σχέση της γνωστής βότκας «ABSOLUT» με την GAY κοινότητα.

H ABSOLUT, η γνωστή σουηδική βότκα που πωλείται από την Pernod Ricard, ήταν μία από τις πρώτες καταναλωτικές μάρκες που αγκάλιασε ανοιχτά την κοινότητα των gay (αμερικανοί καταναλωτές που είναι λεσβίες, ομοφυλόφιλοι, αμφιφυλόφιλοι και τρανσέξουαλ, μια αγορά που είναι πλέον γνωστή ως L.G.B.T κοινότητα) και αναγνώρισε τα μέλη της ως σημαντικό target group για την προώθηση των προϊόντων της.
Οι διαφημίσεις της ABSOLUT παίζουν σε πολλά gay media από το1981, και η εταιρεία έχει μακρά χορηγία μεγάλων gay γεγονότων.

Αξίζει να αναφέρουμε διαβάζοντας σε σχετικό άρθρο της New York Times, ότι μεταξύ αυτών που επιδιώκουν τους καταναλωτές της Gay (L.G.B.T) κοινότητας είναι και οι American Airlines, Campbell Soup, η General Motors, Macy, Orbitz, η PepsiCo, η Procter & Gamble, Unilever και η Wells Fargo.


Η πολύχρονη εκστρατεία της «Absolut» που φέρει τον τίτλο «Absolut Outrageous» – με τα γράμματα "Out" να είναι ροζ - και τη φράση (στο επετειακό 30 έτος) : «Celebrating 30 years of going out and coming out» της οποίας ο προϋπολογισμός εκτιμάται σε πάνω από 4.000.000 δολάρια (!), περιελάμβανε μεταξύ άλλων, απευθείας σύνδεση και υπαίθριες διαφημίσεις, εκδηλώσεις και παρουσία σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, έντυπη διαφήμιση σε εκδόσεις που διαβάζονται κυρίως από γκέι και λεσβίες, όπως The Advocate, Instinct and Out, καθώς και περιοδικά γενικής αγοράς, Vanity Fair και Vogue.

Καταλήγοντας θα θέλαμε να σημιώσουμε ότι το Positioning (διαφοροποίηση-τοποθέτηση) μιας μάρκας δεν είναι εύκολη υπόθεση γιατί εκτός από τη Στρατηγική αυτό που τελικά θα αποφανθεί για την μακροημέρευση της είναι μια σκληρή, επίμονη και επίπονη καθημερινότητα πάνω στις αρχές, αξίες αλλά κυρίως στην ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑ τους με  το Κοινό Στόχος/tribe...


Λίγα λόγια για τη Linde Ελλάς
Η εταιρεία Λίντε Ελλάς ανήκει στον Γερμανικό όμιλο The Linde Group, o οποίος κατέχει ηγετική θέση στη διεθνή αγορά πεπιεσμένων και υγροποιημένων αερίων, που φέρει το όνομά της από τον ιδρυτή της, Dr. Carl von Linde, καθηγητή στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου, ο οποίος πρώτος ανέπτυξε την πρωτοποριακή μέθοδο παραγωγής οξυγόνου, αζώτου, αργόν και λοιπών σπάνιων αερίων μέσω του διαχωρισμού υγροποιημένου αέρα. Η μέθοδος αυτή συναντάται στη διεθνή βιβλιογραφία ως "Μέθοδος Linde".


Πηγές:

 

© 2013 TROPOS Blog. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top