Μικρές φράσεις γραμμένες σε καρτ ποστάλ από αυτό που συνεχώς μας διαφεύγει, το πολυτελώς φευγαλέο.
του Γιώργου Κολλιόπουλου, Founder & co-CEO, Speiron.
Μέρος 7ο (τελευταίο).
Κλείνοντας αυτή τη σειρά άρθρων που προσπάθησαν να περιγράψουν μια παραδοξότητα, αυτήν της Πολυτέλειας, ήρθε η στιγμή να κάνουμε μια μικρή περίληψη/αποτίμηση.
Ας μας επιτραπεί να πάρει η αφήγηση τη μορφή μικρών φράσεων, σαν να εισβάλουμε από μια μικρή σχισμή μέσα στο δημιουργικό μυαλό, τα επιτεύγματα, τις στρατηγικές, αλλά και σε υφές, υλικά, χειροποίητα και μοναδικά. Σαν να στέλνουμε καρτ ποστάλ από και προς το άπιαστο.
Luxury είναι όταν…
Αφήνομαι απολύτως στο όνειρο (dream level).
Ένα επίτευγμα με κάνει να ταξιδεύω.
Νιώθω μια ακατανίκητη έλξη προς αυτό.
Είναι μια απολύτως ανεξήγητη έλξη.
Έχει να κάνει με κάποιου είδους αυτοπεποίθηση ή υπέρβαση ενός ανθρώπου;
Αγνοώ πλήρως γιατί το αγοράζω.
Αναρωτιέμαι αν έχει κάποιο λόγο ύπαρξης ή αξία χρήσης.
Αντιφάσκει, όπως άλλωστε κι εγώ.
του Γιώργου Κολλιόπουλου, Founder & co-CEO, Speiron.
Μέρος 7ο (τελευταίο).
Κλείνοντας αυτή τη σειρά άρθρων που προσπάθησαν να περιγράψουν μια παραδοξότητα, αυτήν της Πολυτέλειας, ήρθε η στιγμή να κάνουμε μια μικρή περίληψη/αποτίμηση.
Ας μας επιτραπεί να πάρει η αφήγηση τη μορφή μικρών φράσεων, σαν να εισβάλουμε από μια μικρή σχισμή μέσα στο δημιουργικό μυαλό, τα επιτεύγματα, τις στρατηγικές, αλλά και σε υφές, υλικά, χειροποίητα και μοναδικά. Σαν να στέλνουμε καρτ ποστάλ από και προς το άπιαστο.
Luxury είναι όταν…
Αφήνομαι απολύτως στο όνειρο (dream level).
Ένα επίτευγμα με κάνει να ταξιδεύω.
Νιώθω μια ακατανίκητη έλξη προς αυτό.
Είναι μια απολύτως ανεξήγητη έλξη.
Έχει να κάνει με κάποιου είδους αυτοπεποίθηση ή υπέρβαση ενός ανθρώπου;
Αγνοώ πλήρως γιατί το αγοράζω.
Αναρωτιέμαι αν έχει κάποιο λόγο ύπαρξης ή αξία χρήσης.
Αντιφάσκει, όπως άλλωστε κι εγώ.
Αυτό που μόλις απέκτησα συμμετέχει στον ειδικό «κώδικα ανεύρεσης του εαυτού μου».
Υπάρχει ευθεία σύγκρουση με την έννοια της αρετής.
Υπάρχει ευθεία σύγκρουση με την έννοια της αρετής.
Έχω μπροστά μου ατόφιο το όραμα του ιδρυτή.
Βλέπω μια αντιφατική έννοια, που υπάρχει από την αρχή του ανθρώπινου γένους.
«Κοιτάζω» τον Παρθενώνα ως υπέρβαση των ανθρώπινων αναγκών.
Κι εγώ μπορώ να συμμετέχω σε αυτό το όνειρο από τα μέσα του 20ου αιώνα.
Και ένα προϊόν μπορεί να με κάνει να νιώθω μοναδικός.
Βλέπω μια αντιφατική έννοια, που υπάρχει από την αρχή του ανθρώπινου γένους.
«Κοιτάζω» τον Παρθενώνα ως υπέρβαση των ανθρώπινων αναγκών.
Κι εγώ μπορώ να συμμετέχω σε αυτό το όνειρο από τα μέσα του 20ου αιώνα.
Και ένα προϊόν μπορεί να με κάνει να νιώθω μοναδικός.
Πόσο ακριβώς κοστίζει;
Η εταιρία έχει μικρό ή πολύ μικρό μέγεθος.
Η εταιρία είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου outsourcing (licensing και subcontracting).
Η εταιρία είναι παθητική για πολλά χρόνια (6-12 χρόνια, συνήθως).
Το brand value είναι τεράστιο.
Αναφέρομαι σε έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους παγκοσμίως.
Με κάνει να ξεχνάω το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (USP).
Θέλω να αποκτήσω το brand για το ESP (Extraordinariness Selling Point) του.
Το προϊόν είναι σπάνιο (αυθεντικά ή τεχνητά).
Αυτό που αγοράζω δεν έχει καμία σχέση με το premium.
Δεν έχει και καμία σχέση με τα massclusive ή masstige αγαθά.
Το Κατώφλι Μοναδικότητάς (ΚΜ) τους, με κάνει να δικαιολογώ την τιμή τους.
Ενώ το brand αυξάνει την τιμή του συνεχώς, εγώ θέλω διακαώς να το αποκτήσω (φαινόμενο Veblen).
Η εταιρία έχει μικρό ή πολύ μικρό μέγεθος.
Η εταιρία είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου outsourcing (licensing και subcontracting).
Η εταιρία είναι παθητική για πολλά χρόνια (6-12 χρόνια, συνήθως).
Το brand value είναι τεράστιο.
Αναφέρομαι σε έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους παγκοσμίως.
Με κάνει να ξεχνάω το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (USP).
Θέλω να αποκτήσω το brand για το ESP (Extraordinariness Selling Point) του.
Το προϊόν είναι σπάνιο (αυθεντικά ή τεχνητά).
Αυτό που αγοράζω δεν έχει καμία σχέση με το premium.
Δεν έχει και καμία σχέση με τα massclusive ή masstige αγαθά.
Το Κατώφλι Μοναδικότητάς (ΚΜ) τους, με κάνει να δικαιολογώ την τιμή τους.
Ενώ το brand αυξάνει την τιμή του συνεχώς, εγώ θέλω διακαώς να το αποκτήσω (φαινόμενο Veblen).
Με κάνει να ξεχνάω ό,τι ξέρω για το marketing.
Με κάνει να ξεχνάω ό,τι ξέρω για τον τζίρο.
Η συμβολική αξία (για μένα) ορίζει την τιμή του κι όχι η πραγματική του αξία.
Δεν μου κάνουν εκπτώσεις, παρά μόνο αν είμαι πολύ καλός πελάτης.
Νιώθω ότι υπάρχει απόσταση μεταξύ εμού και του brand.
Νιώθω ότι «επιλέγομαι» κι όχι ότι «επιλέγω».
Γνωρίζω το όραμα και το ονοματεπώνυμο του ιδρυτή.
Είμαι διαχρονικά πιστός και ερωτευμένος με το brand.
Το φευγαλέο ήρθε (εδώ κι αιώνες).
Μας διαφεύγει ή το αφήνουμε να μας διαφεύγει; Το αγαπούμε ή αγαπούμε να το μισούμε; Μας ολοκληρώνει ή μας κάνει ολοκληρωμένα ατελείς;
Η απάντηση για την ίδια την ύπαρξη της Πολυτέλειας δίνεται καθημερινά. Κάθε δίλημμα είναι εκεί για να μας κάνει να κοντοστεκόμαστε, να παίρνουμε μια ανάσα και μετά μια απόφαση. Σωστή ή λάθος, δεν έχει καμία σημασία.
Έχουμε την πολυτέλεια της ζωής ή τη ζωή της πολυτέλειας; Πέντε λέξεις σε συνεχή αναδιάταξη, ένα ακόμη αίνιγμα προς απάντηση. Και η απάντηση θα είναι μια ακόμη ερώτηση.
Βιβλιογραφία
Berthon, Pierre, “Aesthetics And Ephemerality - Preserving And Observing The Luxury Brand”, California Management Review, Vol. 52, No.1, 2009
Με κάνει να ξεχνάω ό,τι ξέρω για τον τζίρο.
Η συμβολική αξία (για μένα) ορίζει την τιμή του κι όχι η πραγματική του αξία.
Δεν μου κάνουν εκπτώσεις, παρά μόνο αν είμαι πολύ καλός πελάτης.
Νιώθω ότι υπάρχει απόσταση μεταξύ εμού και του brand.
Νιώθω ότι «επιλέγομαι» κι όχι ότι «επιλέγω».
Γνωρίζω το όραμα και το ονοματεπώνυμο του ιδρυτή.
Είμαι διαχρονικά πιστός και ερωτευμένος με το brand.
Το φευγαλέο ήρθε (εδώ κι αιώνες).
Μας διαφεύγει ή το αφήνουμε να μας διαφεύγει; Το αγαπούμε ή αγαπούμε να το μισούμε; Μας ολοκληρώνει ή μας κάνει ολοκληρωμένα ατελείς;
Η απάντηση για την ίδια την ύπαρξη της Πολυτέλειας δίνεται καθημερινά. Κάθε δίλημμα είναι εκεί για να μας κάνει να κοντοστεκόμαστε, να παίρνουμε μια ανάσα και μετά μια απόφαση. Σωστή ή λάθος, δεν έχει καμία σημασία.
Έχουμε την πολυτέλεια της ζωής ή τη ζωή της πολυτέλειας; Πέντε λέξεις σε συνεχή αναδιάταξη, ένα ακόμη αίνιγμα προς απάντηση. Και η απάντηση θα είναι μια ακόμη ερώτηση.
Βιβλιογραφία
Berthon, Pierre, “Aesthetics And Ephemerality - Preserving And Observing The Luxury Brand”, California Management Review, Vol. 52, No.1, 2009
Chevalier, Michel & Mazzalovo, Gerald, “Luxury Brand Management: A World of Privilege”, John Wiley & Sons, 2008
Danziger, Pamela, “Let Them Eat Cake - Marketing Luxury To The Masses, As Well As The Classes”, Dearborn Trade Publishing, 2005
Dubois, Bernard, “L' Art du Marketing”, Village Mondial, Paris, 1998
Heine, Klaus, “The Concept of Luxury Brands”, EMLYON Business School, 2012
Herman, Dan, “The Eternal Principles for Creating Luxury Brands”, 2009 http://www.themanager.org/Marketing/Eternal_principles_for_luxory_brands.htm
Kapferer, J.N., “Strategic Brand Management”, London: Kogan Page, 1997
Kapferer, J.N. & Bastien, V., “The Luxury Strategy - Break The Rules Of Marketing To Build Luxury Brands”, 2009
Kapferer, J.N. & Ijaouane, Vincent, “Developing Luxury Brands Within Luxury Groups”, Marketing Review St. Gallen, 2012
Okonkwo, U., “Luxury Fashion Branding: Trends, Tactics, Techniques”, Palgrave Macmillan, 2007
Okonkwo, U., “Luxury Online: Styles, Systems, Strategies”, Palgrave Macmillan, 2010
Radon, Anita, “Luxury Brand Exclusivity Strategies”, Journal of Business Administration Research Vol. 1, No. 1, 2012
Schmidt, Piers D. & Nichols II, Clifford J., “The Paradigm Cut - A Definite Model For Luxury Brands”, Luxury Branding, 2009
So, Stephanie, Lui, Evan, Yau, Vanessa, Kan, Richard & Li, Trevor “Luxury Industry Analysis”, 2013
Veblen, Thorsten, 1899, “The Theory of the Leisure Class”, New York: Macmillan
Von Der Gathen, Andreas, “Whip the Value of Emotions - Pricing for Luxury Goods”, Simon Kutcher & Partners, 2002
“8 Trends for 2008”, Trendwatching.com, 2007 http://trendwatching.com/trends/8trends2008.htm
“Asia Trend Bulletin”, Trendwatching.com, September 2014, http://trendwatching.com/trends/massclusivity/
“Uber Premium”, Trendwatching.com, 2005 http://trendwatching.com/trends/UBER_PREMIUM.htm
το 4ο μέρος εδώ
το 3o μέρος εδώ
το 2ο μέρος εδώ και
Η Tropos Branding Company είναι μια σύγχρονη & ευέλικτη εταιρεία branding. Χρησιμοποιώντας τη μεθοδολογία "Zero to Low Budget" και την προσέγγιση "H2Η- Human to Human" σχεδιάζει, αναδυκνύει και προωθεί Brands σε πολλές κατηγορίες προιόντων και υπηρεσιών. Εταιρικές ταυτότητες, Corporate videos, Youtube Shows, Συσκευασίες προιόντων και Inbound marketing τεχνικές (πάνω από 20 διαφορετικές πλατφόρμες) χρησιμοποιούνται στην ολοκληρωμένη προσέγγιση e-branding 360.
e